Garantie bij je aankoop hoe werkt dit?


 

Wettelijke garantie 

Op alle artikelen die je bij De Hardloopwinkel koopt heb je wettelijke garantie. In de wet staat dat een product 'deugdelijk' moet zijn.

Let op! Deze wettelijke garantie is niet van toepassing op gratis gekregen producten of producten die door een eerdere garantie/klacht vervangen zijn. 

Wat is een goed/deugdelijk product? 

Een goed product moet je een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Natuurlijk is de levensduur bij een paar hardloopschoenen anders dan bij bijvoorbeeld een bankstel.

 

Artikel in 1 van De Hardloopwinkels gekocht en garantie.

Bij defecte producten dient je binnen drie maanden terug te gaan naar de winkel met het betreffende product. 

Ga naar de winkel waar je het artikel gekocht hebt en neem de aankoopbon mee. De winkelmedewerker zal de garantie verder met jou afhandelen.

 

Artikel in De Hardloopwinkel Webshop gekocht en garantie.

Wanneer een artikel online gekocht defect is bij ontvangst, dan verzoeken wij je vriendelijk om:

  1. Één dag na ontvangst, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst, een e-mail naar onze klantenservice te sturen: webshop@dehardloopwinkel.nl. Vermeld hierin je naam, ordernummer, artikel en omschrijving van het defect.
  2. Je kunt het defecte artikel na bericht van de klantenservice, met een omschrijving van de klacht en (kopie factuur), binnen Nederland, kosteloos naar ons retouradres sturen.

Artikel na enige tijd defect?

Wanneer een online aangekocht artikel buiten jouw schuld om kapot gaat of kapot blijkt te zijn terwijl je dit al langer dan 14 kalenderdagen (ingaande één dag na ontvangst) in je bezit hebt dan helpen wij je graag zo snel mogelijk. 

  1. Je stuurt een e-mail naar onze klantenservice: webshop@dehardloopwinkel.nl Vermeld hierin je naam, ordernummer, artikel en omschrijving van de klacht.
  2. Na ons antwoord kun je het defecte artikel, samen met de omschrijving van de klacht en (kopie) factuur, binnen Nederland, kosteloos naar ons retouradres sturen. Indien je klacht gegrond is en afhankelijk van het artikel zorgen wij altijd voor een passende oplossing: vervanging, reparatie of (gedeeltelijke) vergoeding.

Wanneer is mijn klacht niet gegrond?

 Als deze veroorzaakt is door:

  1. Beschadiging door opzet, door nalatigheid of het niet opvolgen van de wasvoorschriften;
  2. Onoordeelkundig gebruik, verkeerde pasvorm (te klein of groot) of nalatig onderhoud;
  3. Normale slijtage en/of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Wat zijn de voorwaarden voor garantie?

Voor functionele hardloopkleding:

  • Volg de wasvoorschriften op.
  • Gebruik weinig en alleen vloeibaar wasmiddel.
  • Gebruik geen flessengordels/banden (pillen kleding).

Voor hardloopschoenen:

  • Alleen gebruikt voor hardlopen.
  • Geen andere sporten zoals wandelen of bijv. tennis.
  • Niet in de wasmachine.

Hoe kan ik kosteloos retourneren binnen Nederland?

Koja Sports, t.a.v. De Hardloopwinkel Webshop, Antwoordnummer 15012, 2810 VH, Moordrecht.

Kan ik kosteloos retourneren vanuit Duitsland?

Als je een artikel retourneert vanuit het buitenland dan kan dit helaas niet op ons antwoordnummer. Je stuurt het pakket voldoende gefrankeerd naar: Koja Sports, t.a.v. De Hardloopwinkel Webshop, Noordbaan 802, 2841MG, Moordrecht. Als je klacht gegrond is vergoeden wij de portokosten.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat De Hardloopwinkel Webshop niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer en bewaar deze goed. 

Heb je nog vragen over onze garantieservice? Neem contact op met de klantenservice van de Webshop.

Voor vragen over garantie kun je ons altijd bellen 0182-614600 of mailen: webshop@dehardloopwinkel.nl

 
Sportieve cookies, DeHardloopwinkel.nl gebruikt ze om je nog beter van dienst te kunnen zijn. Klik hier om jouw instellingen te wijzigen en op te slaan.